Beiträge, die gegen unseren Disclaimer verstoßen, werden kommentarlos gelöscht und der Verursacher ggf. gesperrt.

Willkommen bei The Ultimate Rover 75 Website



Club Seventyfive Website
Willkommen
  Zur Zeit gibt es keine News   Du bist nicht
eingeloggt

Sprachen
Sprache für das Interface auswählen

Dutch English German

Allgemeines
· Home
· Topics
· Umfragen
· Web Links
· Fördermitglieder
· Impressum
· Merchandisingshop
· DSGVO
· Schwesterklubs

Wissen
· Forum
· Artikel Archiv
· Downloads
· Enzyklopädie
· FAQ
· Testberichte
· Werkstatt-DB

Community
· Bildergalerie
· TreffenAktuell
· Sonderkonditionen
· Registrierte User
· Private Nachrichten
· Dein Account

Spenden

unterstützt The Ultimate Rover 75 Web Site!



Wer ist Online
Zur Zeit sind 401 Gäste und 0 Mitglied(er) online.

Sie sind ein anonymer Benutzer. Sie können sich hier anmelden

www.r75.info :: Thema anzeigen - Rover 75 2.0 V6 Saloon Manual
Rover 75 2.0 V6 Saloon Manual

 
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    www.r75.info Foren-Übersicht -> Techniek, Electronica en Uitrusting
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
phwek
Reg. User


Anmeldungsdatum: Sep 23, 2010
Beiträge: 2
Wohnort: Limburg
Offline
Rover 75 Saloon
2000
2.0 V6
Schaltgetriebe / Manual Transmission


BeitragVerfasst am: 24-09-2010 08:40    Titel: Rover 75 2.0 V6 Saloon Manual Antworten mit Zitat

Ik ben zeer zeeer zeeeeer aan het twijfelen of ik de Rover 75 2.0 V6 Saloon Manual aan moet schaffen.

Hij is petrolium blauw, heeft lichtbeige lederen bekleding, 153.000km op de teller, handgeschakeld, dealeronderhouden (iig door de laatste eigenaar, weet niet hoeveel eigenaars de auto heeft gehad).
Heeft bij 83.000km laatste distributieriem wissel gehad (2006). Rijd heerlijk zonder bijgeluiden voor zover ik kan ontdekken. Voor mijn idee gaat het gas wat stroef (vergelijk met polo 1992) en pakt hij dus wat laat, maar kan ook kwestie van wennen zijn?

De aanschafprijs lijkt me redelijk, ben benieuwd wat "jullie adviesprijs" zou zijn?

Echter ga ik in wegenbelasting redelijk omhoog (van 900kg naar 1415kg) en uiteraard ook de verzekering iets, zou ik heb beperkt casco of all risk moeten verzekeren?

Waar ik het meest bang voor ben is het verbruik, ik lees een verschil van 1op9 tot 1op15, dat laatste is meer dan acceptabel voor zo'n auto, 1op9 wordt me DENK ik iets te gortig (ong. 12.000 km per jaar)

Ik weet dat het de kat op het spek binden is, maar zou toch graag een eerlijk advies willen hierin, hoe zit het met dat verbruik (degene die hem het meest bestuurd rijd volgens "het nieuwe rijden" ikzelf zal hem vaker wat verder doortrekken). Hij zal 1x per week een afstand van 2x 135km afleggen en verder ong 5x per week een afstand van 2x15km. + wat andere km's die niet echt vast staan.

Waar moet ik verder rekening mee houden?

Waarom zou je me de auto aanbevelen?

Waarom zou je me de auto AFraden?

Als ik nog eens ga kijken, wat zou ik (extra) moeten checken?

Er zit een radiocassette in, is deze makkelijk/goed te vervangen door iets met cd speler en is dat ook voor redelijke prijs verkrijgbaar of misschien een andere oplossing voor?

Alle andere info is welkom.

Wellicht niet relevant, maar hij is voor mijn vriendin, die nu in een polo uit 1992 rijd die in principe prima in orde is, maar gezien de afstand wekelijks ik een veiligere auto voor haar wil kopen en het natuurlijk zelf ook leuk vind een mooie wagen erbij te hebben, ik rijd zelf Land Rover Defender. Wat natuurlijk helemaal een verbruiker is, maar deze gebruik ik niet dagelijks: hobby.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden
Mathieu
Reg. User


Anmeldungsdatum: Jul 26, 2006
Beiträge: 8
Wohnort: Weert/Niederlanden
Offline
Rover 75 Saloon
2000
2.0 V6
Schaltgetriebe / Manual Transmission
Club
Arden Green

BeitragVerfasst am: 24-09-2010 19:17    Titel: Antworten mit Zitat

Hallo phwek,

Ik heb hetzelfde type en ben er erg tevreden over.
Qua verbruik moet je toch rekenen op 1/10, ook al rij je rustig. Ik heb er lpg ingelegd en rij nu ongeveer 1/9, maar ik rij ook meer dan 25k per jaar.
In het handschoenenvakje past prima een CD wisselaar , is gemakkelijk in te bouwen.
Op deze site kan je een lijst aantreffen met alle mogelijke mankementen, persoonlijk had ik alleen last van water in de kofferbak. Met een achterlichtafdichting van 35 Euro was dat opgelost.
Succes met je keuze.
Groet,Mathieu
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden
Thomas
Club SeventyFive Member
Club SeventyFive Member


Anmeldungsdatum: May 06, 2009
Beiträge: 75
Wohnort: NL
Offline
Rover 75 Saloon
1999
2.5 V6
Schaltgetriebe / Manual Transmission
Celeste
Arden Green

BeitragVerfasst am: 24-09-2010 19:39    Titel: Antworten mit Zitat

Hallo Phwek,

Welkom!

Over de 75:
De 2.0 V6 is een goede motor, mits je hem goed onderhoudt!
Een aantal punten van aandacht zijn: distributieriem moet elke 150.000 km of 6 jaar ( maar dat zit wel goed bij deze ), de VIS-stelmotoren ( zorgt voor de juiste lucht-benzine verhouding ), de fuseekogels van de voorwielophanging, bij alle 75's moet dat een keer vervangen worden. Ook belangrijk zijn de afvoerpijpjes van het water, die moeten "doorgeprikt" zijn ( of worden ), anders verzuipt op een gegeven moment je computer, zie deze link hoe je dat evt. zelf kan doen: http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf
Ook de airco motor gaat een keer stuk ( als dat nog niet gebeurd is ), deze zorgt ook voor koeling van je motor en is dus erg belangrijk, check dus ook of die al eens vervangen is.

Verder is het verbruik van een V6 niet geweldig, maarja je krijgt er veel voor terug in de vorm van geluid en ongekend comfort Hüpfend
Ik zou 1 op 10 rekenen gemiddeld, uiteraard afhankelijk van je rijstijl en of je km's op de snelweg of bebouwde kom maakt. Gas zou ik absoluut niet aan beginnen! Daar leent de motor zich gewoon niet goed voor. Er zijn wel verschillende V6'en met gas, maar het geeft vaak veel gedonder voor het eenmaal naar behoren werkt.

"Mijn adviesprijs" zou ongeveer € 6500-7000 zijn. Prijs hangt natuurlijk af van de staat, maar veel verschil is er niet met andere 75's.

Ik zou de auto aanbevelen, omdat je een super mooie, exclusieve en zeer comfortable auto er voor krijgt. Zo'n V6 is geen strepentrekker, maar vlot genoeg denk ik en het geluid is heerlijk Super ! En toch erg stil, een 75 is ook meer dan geschikt voor lange ritten.
De Radio Casette vervangen voor een radio/cd speler is geen probleem, moet je alleen een ander frontje hebben. Navigatie is ook mogelijk, is wel een klus om alles aan te passen, tenzij je de navigatie uit de Chinese MG 7 bestelt: http://www.r75.info/modules.php?nam.....file=viewtopic&t=6708
Heeft wel een flinke levertijd en prijs ( 600 euro ongeveer )
Maar dat is dan "plug and play"

Zoals ik al zei raad ik je de auto aan, laat je niet afschrikken door de punten die ik noem, elk merk heeft z'n onderhoud nodig. Als ik hem zou afraden zou het zijn, omdat het gewoon net wat duurder is om te rijden en onderhouden dan een gemiddelde "doe maar gewoon auto". Maar je zal snel merken dat dit niet in verhouding staat tot de alle pluspunten augenzwinkern, Dus de uitstraling, comfort, motor en luxe voor een ( tegenwoordig ) lage aanschafprijs.

Als je gaat kijken/kopen zou ik sowieso om een onderhoudshistorie vragen en/of een inspectie laten doen een bij een MG/Rover dealer, zodat je zeker weet dat het goed zit.
Hier is trouwens een hele checklist van de 75:
http://www.r75.info/ftp_root/admins/hutsch/gebrauchtcheck.pdf
Laat je niet afschrikken!! Want veel dingen zijn bijna altijd gewoon goed. Maarja we moeten wel reeël blijven.
Hopelijk helpt deze info je wat verder augenzwinkern

Veel succes met zoeken!

Mvg,

Thomas
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Galery
phwek
Reg. User


Anmeldungsdatum: Sep 23, 2010
Beiträge: 2
Wohnort: Limburg
Offline
Rover 75 Saloon
2000
2.0 V6
Schaltgetriebe / Manual Transmission


BeitragVerfasst am: 30-09-2010 13:31    Titel: Antworten mit Zitat

dank jullie voor de info.

Ik heb hem inmiddels voor de deur staan!
Wat een bak he, de overbuurman vroeg gisteren war ik die Jaguar gekocht had hahaha

Weet iemand hoe ik zonder de officiele tool, de radio er uit kan krijgen zodat ik een carkit in kan gaan bouwen?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden
RLeon
Reg. User


Anmeldungsdatum: Jun 25, 2006
Beiträge: 41
Wohnort: Brunssum/Netherlands
Offline
andere Marke / other make





BeitragVerfasst am: 02-10-2010 11:08    Titel: Antworten mit Zitat

Hallo Phwek,

Proficiat met je aankoop Party. Ik hoop dat je veel probleemloze km's hebt.

Verwijderen van de radio. Boven de radio zit een "wenkbrauw". Het grijze binnenplaatje eruit halen. De wenkbrauw zit met 2 schroeven vast, deze en de wenkbrauw verwijderen. Je ziet nu de 2 schroeven waarmee de radio vastzit, verwijderen. Nu ligt het eraan welke radio je hebt.

Bij de Harmony en Symphony kan je een oude bankpas knippen in de vorm zoals deze hier staat. Deze in de sleuven steken waarna de radio eruit kan worden getrokken.

Voor de high line unit geldt het volgende: Verwijder de linker keuzeknop van de display-unit. Draai de schroef achter de keuzeknop een kwartslag linksom, zodat de klemmen worden
teruggetrokken waarmee de display-unit op de middenconsole is bevestigd. De klemmen zullen in deze teruggetrokken stand worden
geborgd.

Succes ermee.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:   
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    www.r75.info Foren-Übersicht -> Techniek, Electronica en Uitrusting Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

 
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst Deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst Deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpBB port v2.1 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.4 standalone was developed and tested by:
ArtificialIntel, ChatServ, mikem,
sixonetonoffun and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.1 by Nuke Cops © 2003 http://www.nukecops.com

 


Copyright © 2002 - 2024 Club SeventyFive a.s.b.l., Luxembourg
The Ultimate Rover 75 Website
Eine nicht kommerzielle Webseite rund um eines der schönsten gegenwärtigen Automobile.
NukeScripts(tm) Resecured PHP-Nuke 7.6.
Erstellung der Seite: 0.10 Sekunden